Wednesday, 2 March 2011

Jom fishing the fish..

hehe.. jgn comment psl title aku.. cite tipu ni khas utk pemancing yg baru  nk belajor mancing mcm aku. Kalo ade otai2 bace, tegur2 la aku kalo aku salah cara. Ni aku nak tunjuk cara buat rerambut utk umpan roti atau  pisang

Kat atas 2 cara membuat rerambut.. saiz mate kail ikut suke korang la..

korang tengok betoi2 mcm ner mate kail di cangkuk pada roti.. korang hanya memerlukan sekeping roti je ye.

Ni cara cangkuk mate kail kat pisang plak. 


Kalau agak cara di atas menyusahkan korang. Korang g gantung joran. Korang gune umpan ni...korang boleh dpt macam2 jenis ikan. Xpayah nak tunggu lame2 kat kolam.. badan pun xpenat.




No comments:

Post a Comment

Yang menarik di apesal .com